sobota, 26 czerwca 2010

Rodzajnik Język Hiszpański

Rodzajnik – El Artículo Język Hiszpański

Rodzajnik Określony – Artículo Determinado


Rodzajnik określony jest częścią mowy, którą stawiamy przed rzeczownikiem. Rodzajnika określonego używamy gdy rzeczownik stojący przed rodzajnikiem, jest znany rozmówcy, był wcześniej wspomniany lub jest jedyny w swoim rodzaju. 


Rodzajnik Określony - Artículo Determinado

 

Liczba pojedyncza

Liczba mnoga

Rodzaj Męski

El

los

Rodzaj żeński

La

las

Rodzaj nijaki

Lo

 

Użycie rodzajnika określonego

Przed nazwiskiem – Le señora García no ha llegado – Pani García nie przyszła


Dni tygodnia – El lunes – poniedziałek


przy podawaniu wieku – los 23 años – w wieku 23 lat


Godziny – Es la una – jest pierwsza

Gdy wskazujemy lub opisujemy - El de barba est mi padre - mężczyzna z brodą to mój ojciec

Procenty – El trienta por ciento – trzydzieści procent


Więcej informacji na stronie rodzajnik - Język Hiszpański Online

1 komentarz:

  1. Podoba mi się to w nauce języka hiszpańskiego, że jest on używany w wielu krajach. Dlatego właśnie rozpocząłem naukę tego języka obcego. Bardzo dobrze przygotowuje się poprzez podręczniki do hiszpańskiego https://www.jezykiobce.pl/s/140/podrecznik-do-hiszpanskiego więc na dobrą sprawę mogę się uczyć kiedy tylko mam czas i ochotę.

    OdpowiedzUsuń